måndag 8 september 2008

Blueberry Pancakes

Ingredienser:

2 ägg
3.75 dl vetemjöl
2 1/4 tsk bakpulver
3 msk socker
3/4 tsk salt
2.5 dl milk
3 msk smält smör
2.5 dl blåbär

Preparation:
Vispa äggvitorna i en skål till ett hårt skum, ställ åt sidan.

I en annan skål, rör ihop mjök, bakpulver, socker och salt.

Vispa ihop äggulorna, tillsätt mjölk och det smälta smöret.

Rör ihop det ovanstående med de torra ingredienserna, vispa
tills smeten är slät och rör i blåbären. Vänd i äggvitorna.

Grädda i het smörad panna.

Räcker till 12 pannkakor.

1 kommentar:

Unknown sa...

Har ännu inte provat några av dina blogg-recept, men de verkar vara nog så smakliga. Kanske blåbärspannkakorna eller fisksoppan hade passat till helgen... Habaneropulver som krydda verkar spännande! Skulle du förresten kunna tipsa mig lite om chiliodling? Såg att du har/har haft ett växthus... Jag har själv knappt tio sorters chili som bor på min inglasade uteplats. Vet inte om det blir för kallt för dem där i vinter eller om de kan bo kvar... Appropå något helt annat så kan Douglas Adams verkligen få mig att dra på smilbanden (jag har kikat lite i ditt blogg-arkiv)! Blogga lugnt!